نویسنده: مهدی عابدی و سینا شکیب
کشور برزیل با وسعت8/52 میلیون کیلومتر مربع و حدود 202/7 میلیون جمعیت با 27 فدرال، بزرگترین و پر جمعیت ترین کشور در حوزه آمریکا لاتین است که با همه کشور های آمریکای جنوبی به استثناء شیلی و اکوادور هم مرز می باشد.رویکرد برزیل خصوصا از سال1994 به بعد عمدتا بر مبنای اجرای سیاست های نئو لیبرال شکل گرفت.خصوصی سازی های گسترده و افزایش نقش شرکت های چند ملیتی از ویژگی های بارز این دوره است و میتوان آغاز رشد اقتصادی و فرایند صنعتی شدن برزیل پس از مدت ها رکود اقصادی بیان کرد.
تاریخچه هوانوردی برزیل:
نخستین بار در سال 1931 میلادی دپارتمان هوانوردی غیر نظامی برزیل شکل گرفت که مسئولیت تمامی وظایف مرتبط با هوانوردی کشور برزیل را بر عهده داشت. در سال 1941 میلادی وزارت هوانوردی کشور برزیل با مسئولیت تمام امور مرتبط با حوزه های دفاعی و غیر دفاعی برزیل تأسیس شد.
در سال 1954 میلادی مرکز فنی هوافضا در ایالت سائو پائولو استقرار یافت و به عنوان بدنه علمی و فناوری از وزارت هوانوردی سیاست های این وزارت خانه را در هر دو حوزه دفاعی و غیر دفاعی اجرا می کرد.
به طور کلی در برزیل گستره فعالیت ها در حوضه هوانوردی بر عهده ANAC است که در سال 2006 تاسیس شده است این قوانین برای ایمنی پرواز ها و فرودگاه های برزیلی تعیین شده است برخی از مهمترین قوانین این سازمان عبارتند از:
1-قوانین ایمنی پرواز:این قوانین شامل مواردی مانند نگهداری و تعمیرات هواپیماها،آموزش خلبانان و پرواز کننده ها،مدیریت ترافیک هوایی و برخوردار با حوادث در هنگام پرواز است.
2-قوانین امنیت پرواز:این قوانین شامل مواردی مانند امنیت فرودگاه،بازرسی بار و مسافران،مدیریت تردد هوایی،توریسم هوایی می شود.
3-قوانین محیط زیست:این قوانین برای حفاظت از محیط زیست در حین پرواز است مثلا کاهش آلودگی هوا و کاهش تأثیرات هواپیما بر روی زمین
4-قوانین حقوقی:این قوانین شامل مواردی مانند حقوق و تعهدات هوایی قوانین اشتقال،قوانین مالی و مالیاتی،و قوانین قراردادی است.
چه الزامات ایمنی کلیدی برای اپراتور های حوزه فضایی ( تاکسی هوایی) برزیل اعمال می شود؟
الزامات ایمنی در Regulamento Brasilerio de Aviacao Civil(RBAC)121 برای خدمات عادی و غیر عادی،و به طور خاص برای خدمات غیر عادی تاکسی هوایی در RBAC 135، که هر دو توسط آژانس ملی هوانوردی غیر نظامی(ANAC) صادر شده اند، تنظیم شده است.
RBAC 121 و دستور العمل تکمیلی 001-119 قوانینی را برای عملکرد حمل و نقل عمومی در هواپیماهایی با حداکثر پیکربندی تأیید شده بیش از 19 صندلی مسافر یا حداکثر ظرفیت بار پرداخت شده بیش از 3400 کیلوگرم تعیین می کند. هواپیما باید همراه با اداره فنی ثبت هوانوردی برزیل ثبت شود.
RBAC 135 قوانینی را برای عملکرد حمل و نقل عمومی در هواپیماهایی با حداکثر پیکر بندی 19 صندلی مسافر یا حداکثر ظرفیت بار پرداخت شده تا 3400 گیلوگرم برای هلیکوپترها تعیین می کند.
ایمنی فضای هوایی نیز توسط دپارتمان کنترل فضای هوایی(DECEA) و مرکز بررسی و پیشگیری از حوادث هوایی(CENIPA) تنطیم می شود، که دستورالعمل هایی را در مورد روش های شناسایی و مدیریت خطر در منطقه در بخش هوانوردی صادر می کند.
عواقب بالقوه نقض الزامات ایمنی و نگهداری چیست؟
عواقب مندرج در قانون هوانوردی برزیل بسته به نوع نقض متفاوت است. آنها عبارتند از:
*جریمه های پولی؛
*توقیف،توقیف یا قرار دادن هواپیما در لیست سیاه؛
*و تعلیق و یا لغو مجوز های حمل و نقل هوایی.
در ماده 188 این قانون نیز آمده که قوه مجریه(متشکل از دولت و دستگاه های آن) می تواند در شرکت های حمل و نقل هوایی که وضعیت عملیاتی،مالی یا اقتصادی آنها ممکن است ایمنی حمل و نقل هوایی را به خطر بیندازد،دخالت کند. مقامات هواپیمایی همچنین می توانند در صورت لزوم از پلیس درخواست کمک کنند.
بهترین شیوه های اپراتورها در رابطه با ایمنی و نگهداری در حوزه قضایی شما را چگونه اتخاذ می کنند؟
CENIPA،ANAC و DECEA برای بهبود کنترل ایمنی در فضای هوایی با یکدیگر همکاری کرده اند. مقامات هوانوردی در برزیل از دستور العمل های سازمان بین المللی هوانوردی(کنوانسیون بین المللی هوانوردی غیر نظامی)مطابق با کنوانسیون شیکاگو پیروی می کنند.
شرکت های برزیلی باید از تمام دستورالعمل های هر یک از این نهادها پیروی کنند.
بازار برزیل یک فرصت منحصر به فرد برای گسترش بیشتر مدل های تجاری جدید در هوانوردی خصوصی است. ترکیبی از عوامل ساختاری منحصر به فرد و زمان بندی آن را به یک اکوسیستم ایده آل برای رشد پروازهای مشترک و چارترهای درخواستی تبدیل می کند.
بهبود دسترسی به فناوری و گنجاندن پروازهای مشترک می تواند وسعت بخش را تا 2 برابر افزایش دهد و به طور فعال به توسعه هوانوردی منطقه ای کمک کند.
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
نظرات:
برای ارتباط با تحریریه سایت به آدرس تلگرامی mohammad_shafikhani@ مراجعه نمایید. به منظور تبلیغات در سایت با آدرس تلگرامی mohammad_shafikhani @ مکاتبه نمایید . برای اعلام مشکل در سایت و نظرات و پیشنهادات خود با آدرس support@aviationarticles.ir مکاتبه فرمایید.
ایده راه اندازی پایگاه خبری aviationarticlesبه بهمن ۱۳۹7 برمی گردد. پایگاه خبری aviationarticlesبا هدف آگاه و حساس سازی شهروندان وعلاقه مندان و در دسترس بودن تمامی تحلیل ها ومطالب روز هوانوردی ایران و جهان در حوزه تخصصی هوانوردی آغاز به کار کرد.
پایگاهی که سعی دارد با بهره گیری از متخصصان با تجربه و مجرب صنعت هوانوردی ، مقالاتی نو ،جامع و مفید را دراختیارمخاطبان خود قراردهد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به مهندس محمد شفیع خانی می باشد
© طراحی سایت و بهینه سازی : گروه طراحی سیرن