اجزای اصلی و اساسی سیستم سوخت رسان هواپیما عبارتند از :
1:Tanks
2:Boosterpump
3:pressure gage
4: Lines
5:selector valves
6:Engine deriven pump
1:TANKS
مخازن برای ذخیره سوخت مورد نیاز ضروری هستند. علاوه بر مخازن نصب شده در بال ها و بدنه مخازن دیگری ممکن است در کابین یا محل bomb bayکه معمولا دارای sumpهستند.sump :محفظه کوچکی در زیر مخازن سوخت است برای جمع آوری آب و رسوبات .
2:Booster pumps
booster pummps سوخت را تحت فشار از یک یا چند مخزن به ورودی پمپ دیگری که به آن engine driven pumpگویند می رساند.Booster pumpهمچنین استفاده می شود برای انتقال سوخت از یک مخزن به دیگر مخزن ها همچنین نیز استفاده می شود برای تامین کردن سوخت جهت Booster pump startممکن است felt tankغوطه ور شود.
3:engine-driven-pump
engine driven pump سوخت را تحت فشار به کاربراتور می رساند.این پمپ معمولا نصب شده است بر روی بخش یا قسمتی از موتور.همانطور که از اسمش پیداست سوخت را درengineمی رانده یا منتقل می کند.این نقطه نیز با دود موتور کار می کند.
4:LINES
داشتن لوله ای برای انتقال سوخت از مخزن به کاربراتور ضروری است.یک خط tanksیا مخزن به ورودی پمپ سوخت یا fuel pumpمتصل شده بقیه خط ها به خروجی پمپ نصب یا متصل و به کاربراتور منتهی می شود.پمپ سه راهی دارای دهانهای برای ورود سوخت و دریچهی دیگری برای خروج آن که از اتصالات خروجی برای بستن لوله ها به پمپ سوخت استفاده میشود.
5:valves
دریچه انتخاب کننده سوخت نصب شده است در سیستم سوخت رسانی برای باز کردن خط(line) از یک مخزن( tank) به مخزن دیگری استفاده می شود هنگامی که به انتقال سوخت نیاز است. .
Shut_off_valves همچنین نصب شده است در این سیستم تا جلوگیری کند از نشست بنزین هنگامی که قطعهای از سیستم آسیب دیده باشد.همچنین جلوگیری می کند از نشر احتمالی آتش.))
6:pressure gage
همانطور که توضیح دادیم لازم است سوخت تحت فشار به کاربراتور منتقل شود و گفتیم که engine.driven.pumpگاز را تحت فشار سوخت موجود در ورودی کاربراتور به عنوان گاز فشار سوخت شناخته می شود. در برخی از تاسیسات ،خط فشار مستقیما از کاربراتور و پازل دستگاه منشعب می شود و برای تعیین میزان فشار موجود.
نویسنده: مهدی عابدی
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
نظرات:
برای ارتباط با تحریریه سایت به آدرس تلگرامی mohammad_shafikhani@ مراجعه نمایید. به منظور تبلیغات در سایت با آدرس تلگرامی mohammad_shafikhani @ مکاتبه نمایید . برای اعلام مشکل در سایت و نظرات و پیشنهادات خود با آدرس support@aviationarticles.ir مکاتبه فرمایید.
ایده راه اندازی پایگاه خبری aviationarticlesبه بهمن ۱۳۹7 برمی گردد. پایگاه خبری aviationarticlesبا هدف آگاه و حساس سازی شهروندان وعلاقه مندان و در دسترس بودن تمامی تحلیل ها ومطالب روز هوانوردی ایران و جهان در حوزه تخصصی هوانوردی آغاز به کار کرد.
پایگاهی که سعی دارد با بهره گیری از متخصصان با تجربه و مجرب صنعت هوانوردی ، مقالاتی نو ،جامع و مفید را دراختیارمخاطبان خود قراردهد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به مهندس محمد شفیع خانی می باشد
© طراحی سایت و بهینه سازی : گروه طراحی سیرن