نویسنده : مریم امدادی
هر هواپیما در طول دوران حیاتش می بایست جهت ایمنی در دوره های زمانی خاصی مورد بازرسی فنی قرار گیرد. این زمانها با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه عملیاتی هواپیما متغیر میباشد . همچنین میزان سیکل پروازی و اینکه هواپیما چه تعداد تیک اف یا لندینگ داشته و ساعت پروازی ، زمان رسیدن به چک های دوره ای را مشخص میکند . تعداد ساعات پروازی طی شده یک هواپیما را TC و تعداد ساعات کل را TT گویند. هواپیماها به طور معمول 4 نوع چک تعمیراتی را پشت سر میگذارند:
نواقصی که بایستی توسط شرکت های هوایی گواهینامه دار به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش شود عبارت اند از :
باید توجه داشت که هر شخص یا سازمان گواهینامه داری بایستی گزارشات مربوط به موارد فوق را کتبا در مدت 24 ساعت به اداره استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری تسلیم نماید .
از وظایف این معاونت و اداره در سازمان هواپیمایی کشوری میتوان به موارد ذیل اشاره کرد .
اینگونه مقالات برای آگاهی افراد جامعه بسیار مفید و سازنده میباشد از سردبیر وهابیت تحریریه بسیار سپاسگزاریم بابت انتخاب اینگونه مقالات علمی و فنی.شادو پیروز و موفق باشید.
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
نظرات:
برای ارتباط با تحریریه سایت به آدرس تلگرامی mohammad_shafikhani@ مراجعه نمایید. به منظور تبلیغات در سایت با آدرس تلگرامی mohammad_shafikhani @ مکاتبه نمایید . برای اعلام مشکل در سایت و نظرات و پیشنهادات خود با آدرس support@aviationarticles.ir مکاتبه فرمایید.
ایده راه اندازی پایگاه خبری aviationarticlesبه بهمن ۱۳۹7 برمی گردد. پایگاه خبری aviationarticlesبا هدف آگاه و حساس سازی شهروندان وعلاقه مندان و در دسترس بودن تمامی تحلیل ها ومطالب روز هوانوردی ایران و جهان در حوزه تخصصی هوانوردی آغاز به کار کرد.
پایگاهی که سعی دارد با بهره گیری از متخصصان با تجربه و مجرب صنعت هوانوردی ، مقالاتی نو ،جامع و مفید را دراختیارمخاطبان خود قراردهد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به مهندس محمد شفیع خانی می باشد
© طراحی سایت و بهینه سازی : گروه طراحی سیرن