نویسنده : امیر علی میر محمودی
آیا درباره پرواز 370 مالزی چیزی شنیده اید ؟
در 8 مارچ 2014 یعنی در 11 سال پیش، هواپیمای ایر لاین مالزی یک پرواز از کوآلالامپور به پکن داشت که این پرواز سر ساعت و بدون تاخیر بلند شد.
اما آخرین سیگنال دریافت شده از این هواپیما نیم ساعت بعد از بلند شدن و در آسمان دریا ی جنوب چین بود و از آن به بعد ارتباط قطع شد و دیگر از این هواپیما به برج مراقبت پیامی نرسید.
بعد ها توسط رادار های نظامی متوجه شدن که این هواپیما وسط دریای چین دور زده است و به طرف جنوب غرب رفته و روی دریا آندامان ناپدید شد.
12 نفر کارکنان هواپیما و 227 نفر مسافر که دو نفر از آنها ایرانی بوده اند به همراه هواپیما Boeing 777 ناپدید شدند.
بعد از ناپدید شدن هواپیما و افراد داخل آن سوال های زیادی ذهن ها را درگیر کرد.
افراد زیادی میگویند این هواپیما در اقیانوس هند سقوط کرده. اما تجسس هایی که انجام شده اثری از هواپیما نبود.
اما چند وقت بعد در ماداگاسکار تیکه هایی هواپیما پیدا شد اما هیچ نشانی که مربوط به این پرواز باشد روی آنها قابل تشخیص نیست.
120000 کیلومتر مربع از اقیانوس هند را در همان محدوده که میگفتند هواپیما سقوط کرده را 3 سال جستجو کردند اما اثری از هواپیما در اقیانوس هند پیدا نشد.
موضوع عجیب این است که قبل از اینکه هواپیما دور بزند، ارتباطش را با برج مراقبت قطع کرده. برخی میگویند قسمت ارتباط هواپیما آتیش گرفته، سوخته و ارتباط قطع شده.
اما کارشناسان میگویند وقتی قسمت ارتباط هواپیما بسوزد هواپیما نمیتواند مسیر خود را عوض کند.
سوابق میگویند خلبان و کمک خلبان افراد منظمی بودند و سال ها برای این شرکت هواپیما کاربرد میکردند.
نیویورک تایمز میگوید هواپیما 45000ft اوج گرفته و به یک باره به پایین آمده و یک تئوری این است که میخواستند اکسیژن هوا را رقیق کنند و مسافر ها را بیهوش کنند.
و یک تئوری دیگر این است که میگویند رادار های هواپیما را طوری هک کرده اند که موقعیت های اشتباه را نشان بدهند.
اما این کار نمیتواند توسط یک هکر معمولی انجام شود.
و شاید یک دولت و یک کشور پشت این کار باشد که بخواهد هواپیما را بدزدد و ناپدیدش کند.
تا به امروز کسی نتوانسته بفهمد که هواپیما و سرنشینان آن کجا رفته اند.
که البته ممکن چند نفر بدانند که چه بلایی سر هواپیما افتاده است
عملیاتی بینالمللی برای پیدا کردن این هواپیما توسط بیش از ۲۶ کشور به جریان افتاد و گفته شد بزرگترین عملیات جستجو در تاریخ بودهاست. این عملیات از خلیج تایلند و دریای جنوبی چین آغاز شد و پس از آن به تنگه مالاکا و دریای آندامان و در نهایت پس از آنکه بازرسها متوجه شدند که هواپیما پس از ناپدید شدن به سمت غرب و شبهجزیره مالایا حرکت کرده و سپس در یک مسیر به سمت شمال یا جنوب به مدت هفت ساعت پرواز کردهاست، به اقیانوس هند گسترش یافت.
مطالب بسیار عالی و خوب بود❤️🔥
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
نظرات:
برای ارتباط با تحریریه سایت به آدرس تلگرامی mohammad_shafikhani@ مراجعه نمایید. به منظور تبلیغات در سایت با آدرس تلگرامی mohammad_shafikhani @ مکاتبه نمایید . برای اعلام مشکل در سایت و نظرات و پیشنهادات خود با آدرس support@aviationarticles.ir مکاتبه فرمایید.
ایده راه اندازی پایگاه خبری aviationarticlesبه بهمن ۱۳۹7 برمی گردد. پایگاه خبری aviationarticlesبا هدف آگاه و حساس سازی شهروندان وعلاقه مندان و در دسترس بودن تمامی تحلیل ها ومطالب روز هوانوردی ایران و جهان در حوزه تخصصی هوانوردی آغاز به کار کرد.
پایگاهی که سعی دارد با بهره گیری از متخصصان با تجربه و مجرب صنعت هوانوردی ، مقالاتی نو ،جامع و مفید را دراختیارمخاطبان خود قراردهد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به مهندس محمد شفیع خانی می باشد
© طراحی سایت و بهینه سازی : گروه طراحی سیرن