1- افتتاح پایانه ی جدید پروازهای خارجی فرودگاه شهید دستغیب شیراز
ساخت پایانه جدید پروازهای خارجی فرودگاه شیراز از سال 1394 آغاز شد . این ترمینال که 22 هزار متر مربع زیر بنا دارد ، در زمینی به وسعت 13 هکتار احداث شده است و می تواند دومیلیون مسافررا در سال پذیرش کند . این پروژه بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و میتوان امیدوار بود تا پایان سال نود و هشت به بهره برداری برسد .
2- بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه جزیره کیش در نیمه دوم سال 98
این ترمینال که تقریبا دوسال از عملیات اجرایی آن متوقف شده بود در نیمه دوم سال 96 مجددا عملیات اجرایی آن با جدیت شروع به کار کرد . پروژه ای که برای آن 350 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است و دومین ترمینال فرودگاهی کشور بعد از ترمینال اما م خمینی است ، در نیمه دوم سال نود وهشت به بهره برداری می رسد . این ترمینال آمادگی پذیرش 4/5 میلیون مسافر در سال را دارد .
3- افزایش سهام بوئینگ و ایرباس در بورس
با توجه به آمار دوشرکت بوئینگ و ایرباس در سال گذشته و برخی ناکامی های این دو شرکت در اواخر سال گذشته و میزان خرید و فروش و سفارشات هواپیما در جهان در سال 2018 ، می توان پیش بینی کرد با اصلاح ناکامی ها به خصوص از سوی بوئینگ مانند اصلاح نرم افزار اتوپایلوت 737 مکس و عرضه بوئینگ 777 ایکس و نیاز ایرلاین های مختلف در جهان برای نوسازی ناوگان هوایی خود در سال 2019 ، تقاضا برای خرید از این دو غول هواپیما سازی دنیا افزایش می یابد و میتوانیم در سال 98 ( 2019 میلادی) شاهد افزایش سهام این دو شرکت در تالار بورس بود .
4- ادغام و خصوصی سازی ایرلاین های داخلی
با توجه به حریم ها و وضعیت اقتصادی کشور ، پیش بینی میشود سوبسیدهایی نظیر سوخت شرکت های هواپیمایی حذف خواهد شد و لاجرم این شرکت ها مجبور به هم افزایی امکانات و منابع با ادغام و تریب خواهند گردید . نشانه های اولیه راهم میتوانید در ادغام بی سر صدا ی دو شرکت خصوصی در سال گذشته ببینیم .
امکانات و هواپیمای شرکت های کوچک تر و کم سابقه تر توسط شرکت های بزرگ تر جذب خواهندگردید و نهایتا سه تا پنج ایرلاین خصوصی خواهیم داشت که این مهم اگر به نحو صحیح انجام گیرد ( خصوصی نه خصولتی) باعث جذب نقدینگی و کنترل بخشی از تورم خواهد شد .
البته بالطبع مجموعه این اقدامات مضراتی هم خواهد داشت و آن تعدیل نیرو است که میتوان مانند کشور هند نسبت به اعزام گروهی متخصصین د قالب قراردادهای تجاری به شرکت های خارجی که نیاز به منابع انانی ارزان دارند اقدام شود که این کار میتواند ارزآوری زیادی نیز داشته باشد .
پیش بینی میشود در سال 98 به دلیل شرایط اقتصادی تقاضا برای بلیط هواپیما کمتر از عرضه شود . در این شرایط روابط عمومی شرکت های هواپیمایی نقش بسزایی را در چارت سازمانی یک شرکت ایفا میکنند . به عبارت دیگر میتوان پیش بینی کرد روابط عمومی هر شرکت هواپیمایی که حرفه ای تر و در راستای اهداف واقعی خود یعنی امور بازاریابی تخصصی ، برند سازی و ..... گام بردارد ، آن شرکت هواپیمایی موفق تر خواهد بود .
5 - رونمایی ایرباس از جایگزین 380
با تصمیم شرکت هواپیماسازی ایرباس برای توقف تولید ایرباس 380 ، جای خالی یک هواپیمای با بدنه بزرگ در سبد محصولات این شرک پیش از بیش احساس میشود .پیش بینی میشود ایرباس در نمایشگاه هوایی پاریس که از 27 خرداد الی 3 تیر نودو هشت برگزار میشود از انتخاب و طراحی خودبرای جایگزینی a380 رونمایی کند .
احتمالا این هواپیما ، یک هواپیمای a360، با ابعاد مشابه بوئینگ 777 ایکس با ظرفیت حدود 450 مسافر و برد 10000 ناتیکال مایل خواهد بود.
نویسنده : محمدشفیع خانی و کاپیتان هوشنگ شهبازی
نام و نام خانوادگی :
پست الکترونیک :
نظرات:
برای ارتباط با تحریریه سایت به آدرس تلگرامی mohammad_shafikhani@ مراجعه نمایید. به منظور تبلیغات در سایت با آدرس تلگرامی mohammad_shafikhani @ مکاتبه نمایید . برای اعلام مشکل در سایت و نظرات و پیشنهادات خود با آدرس support@aviationarticles.ir مکاتبه فرمایید.
ایده راه اندازی پایگاه خبری aviationarticlesبه بهمن ۱۳۹7 برمی گردد. پایگاه خبری aviationarticlesبا هدف آگاه و حساس سازی شهروندان وعلاقه مندان و در دسترس بودن تمامی تحلیل ها ومطالب روز هوانوردی ایران و جهان در حوزه تخصصی هوانوردی آغاز به کار کرد.
پایگاهی که سعی دارد با بهره گیری از متخصصان با تجربه و مجرب صنعت هوانوردی ، مقالاتی نو ،جامع و مفید را دراختیارمخاطبان خود قراردهد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به مهندس محمد شفیع خانی می باشد
© طراحی سایت و بهینه سازی : گروه طراحی سیرن