روتکس 914 موتور هواپیمای توربوشارژ، چهار زمانه، چهار سیلندر و تخت با سیلندرهای هوا خنک و سرسیلندرهای آب خ...
پیشرانه یا موتور قسمتی مهم و اساسی در هر وسیله نقلیه می باشد . هلیکوپترهای اولیه همگی مجهز به موتورهای پی...
موتور توربوپراپ که در واقع به همان موتورهای پراپلردار(ملخ دار ) گفته میشود، نوعی موتور توربینی گازی با...
افرادی که در باند پروازی کار میکنند و در معرض مستقیم صدای موتور هواپیما قرار دارنند باید نکات ایمنی مثل ا...
امروزه اگر شما از یک فرودگاه عمومی بازدید کنید خواهید دید که تعداد زیادی هواپیمای ملخ دار که دارای دو الی...
تاریخچهٔ موتور جت هواپیما به دوران جنگ جهانی دوم بازمیگردد. در این دوران، هواپیماهای نخستین با موتورهای...
دانستن اصول کلی کارکرد موتور هواپیما می تواند برای خلبانان از این جهت حائز اهمیت باشد که به آن ها کمک می ...
در این مقاله به پنج دلیل نیاز به شست و شوی توربین و کمپرسور موتور هواپیما خواهیم پرداخت .
به طور کلی شش مدل موتور هواپیما وجود دارد که از این تعداد پنج تا جت هستند و یک مدل نیز پیستونی . هر یک از...
برای ارتباط با تحریریه سایت به آدرس تلگرامی mohammad_shafikhani@ مراجعه نمایید. به منظور تبلیغات در سایت با آدرس تلگرامی mohammad_shafikhani @ مکاتبه نمایید . برای اعلام مشکل در سایت و نظرات و پیشنهادات خود با آدرس support@aviationarticles.ir مکاتبه فرمایید.
ایده راه اندازی پایگاه خبری aviationarticlesبه بهمن ۱۳۹7 برمی گردد. پایگاه خبری aviationarticlesبا هدف آگاه و حساس سازی شهروندان وعلاقه مندان و در دسترس بودن تمامی تحلیل ها ومطالب روز هوانوردی ایران و جهان در حوزه تخصصی هوانوردی آغاز به کار کرد.
پایگاهی که سعی دارد با بهره گیری از متخصصان با تجربه و مجرب صنعت هوانوردی ، مقالاتی نو ،جامع و مفید را دراختیارمخاطبان خود قراردهد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به مهندس محمد شفیع خانی می باشد
© طراحی سایت و بهینه سازی : گروه طراحی سیرن