آکومولاتور در سیستم هیدرولیک نقشی همچون باطری در سیستم الکتریک دارد یعنی وقتی که موتور و همراه ان دینام خ...
rotorبه یک زوج پروانه میگویند که یکی در ابتدای بالگرد و دیگری در انتهای بالگرد به صورت پشت سر هم نصب میشو...
آیا میدانستید ایجکت به چه معناست و در چه مواقعی از پرواز مورد استفاده قرار میگیرد؟ در این مقاله به تمام ...
سیستم پنیوماتیک هواپیما که معمولا به عنوان سیستم های فشاریا بادی شناخته می شوند. آیا راجب سیستم پنیوما...
شاید برای شما ناآشنا باشد که بدانید سیستم(EFVS)چیست! آیا درباره این سیستم بسیار پیشرفته و کاربردی در هواپ...
آیا میدانید PFD چیست؟ یا PFD مخفف چیست و عملکرد آن به چه صورت میباشد؟ PFD مخفف (primary flight display)...
سرویس خودکار اطلاعات ترمینال یا ATIS، به مخفف: Automatic Terminal Information Service))سیستمی است که به ص...
شاید تا به حال هنگام سوار شدن هواپیما به کابلی که به هواپیما متصل است توجه کرده باشید. آیا میدانید چرا ای...
آیا میدانید (APU)چیست؟یا (APU)مخفف چیست؟و در کجای هواپیما قرار دارد؟
در این مقاله به چگونگی کارکرد سیستم سوخت رسان هواپیما و اجزای تشکیل دهنده آن آشنا خواهیم شد
در اوایل دهه پنجاه میلادی, ممنوعیت پرواز هواپیماهایی که دچار یخ زدگی سطوح توسط برفک، برف و یخ شده اند صاد...
سیستم های الکتریکی، در بیشتر هلیکوپترها، منعکس کننده افزایش استفاده از تجهیزات اویونیک پیشرفته و سایر لوا...
طبق مقررات بینالمللی هواپیما کلیه هواپیما هایی که بالای 10000 پا پرواز میکنند بایستی مجهز به سیستم اکسیژ...
از ابتدای تاریخ هوانوردی، سوانح بسیاری به دلیل برخورد هواپیما با مناطق کوهستانی و عوارض زمینی صورت گرفته ...
همانند یک خودرو، هواپیما نیز از یک سامانه ترمز برخوردار است که خلبان می تواند با هدف کاهش سرعت (Decelerat...
در نسل قدیم هواپیما ها برای نشان دادن اطلاعات سیستم های هواپیما و موتور ها به خلبان ، از نشانگر های عقربه...
سیستم هیدرولیک یکی از شاخه های مکانیک سیالات میباشد ، که وظیفه آن تبدیل نیروی اولیه با مقدار کم به نیروی...
تست دستگاه ILS در سال 1929 شروع شد و اداره هوانوردی کشوری بریتانیا CAA مسئول نصب سیستم در سال 1941 در 6 م...
ناوبری دانش هدایت و ردیابی وسایل نقلیه بین دو نقطه است. به طور خاص این هدایت بیشتر در مورد هواپیما و کشتی...
همه ی ما می دانیم که خلبان پرواز نقش فرمانده را در هواپیما دارد .از همین رو است که خلبان را پیش تر سکان ...
برای ارتباط با تحریریه سایت به آدرس تلگرامی mohammad_shafikhani@ مراجعه نمایید. به منظور تبلیغات در سایت با آدرس تلگرامی mohammad_shafikhani @ مکاتبه نمایید . برای اعلام مشکل در سایت و نظرات و پیشنهادات خود با آدرس support@aviationarticles.ir مکاتبه فرمایید.
ایده راه اندازی پایگاه خبری aviationarticlesبه بهمن ۱۳۹7 برمی گردد. پایگاه خبری aviationarticlesبا هدف آگاه و حساس سازی شهروندان وعلاقه مندان و در دسترس بودن تمامی تحلیل ها ومطالب روز هوانوردی ایران و جهان در حوزه تخصصی هوانوردی آغاز به کار کرد.
پایگاهی که سعی دارد با بهره گیری از متخصصان با تجربه و مجرب صنعت هوانوردی ، مقالاتی نو ،جامع و مفید را دراختیارمخاطبان خود قراردهد.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به مهندس محمد شفیع خانی می باشد
© طراحی سایت و بهینه سازی : گروه طراحی سیرن