نظرات کاربران

  • avatar

    با تشکر از ارایه مقاله شما ،یک نکته بسیار مهم و اساسی در مقاله زیبای شما سهوا مورد مغفول واقع شده است ، در هنگام انجام فرود اضطراری بر روی آب کروی پروازی باید موارد ذیل را در نظر بگیرید Factors a Pilot Must Consider During Emergency Water Landing (Ditching) فاکتورهایی که خلبان هنگام فرود اضطراری روی آب باید در نظر بگیرد The pilot must maintain control of the aircraft until touchdown on water. خلبان باید تا لحظه برخورد با آب، کنترل کامل هواپیما را حفظ کند. شرایط باد و وضعیت سطح آب Landing should be attempted into the wind and parallel to wave direction if possible. در صورت امکان، فرود باید در خلاف جهت باد و موازی با امواج صورت گیرد. پیکربندی فلپ‌ها و چرخ‌های فرود Flaps should be extended to reduce landing speed. فلپ‌ها باید باز شوند تا سرعت فرود کاهش یابد. Landing gear should usually remain retracted to avoid flipping. چرخ‌های فرود معمولاً باید جمع باشند تا از واژگونی هواپیما جلوگیری شود. آماده‌سازی مسافران Passengers should be briefed on brace positions and emergency exits. مسافران باید در مورد وضعیت ایمنی بدن و خروج اضطراری آموزش ببینند. دسترسی به تجهیزات اضطراری Ensure life vests and rafts are ready and accessible. جلیقه‌های نجات و قایق‌های بادی باید آماده و در دسترس باشند. ارتباط با برج مراقبت (ATC) Inform Air Traffic Control of the emergency and intended ditching location. اطلاع دادن به برج مراقبت از وضعیت اضطراری و محل احتمالی فرود برنامه‌ریزی برای بقا پس از فرود Plan for evacuation and survival until rescue arrives. برنامه‌ریزی برای تخلیه و زنده ماندن تا زمان رسیدن نیروهای امدادی. اما نکات بسیار مهم وقتی که باید کروی پروازی آن را قبل از فرود اضطراری بر روی آب باید در نظر بگیرد : Swell refers to long, rolling waves on the surface of the sea, usually formed by distant weather systems or storms. Unlike choppy waves caused by local wind, swells are smoother, more regular, and can travel long distances. The Role of Swell in Water Ditching Pilots are advised to land parallel to the swell direction, even if it means landing with a tailwind. Landing against the swell can cause the aircraft to slam into waves, increasing the risk of breaking apart Primary Swell vs. Secondary Swell The primary swell is the dominant wave pattern on the sea surface. It is typically the largest, longest, and most powerful swell, generated by a major and distant storm system. It usually determines the main wave direction and landing orientation. The secondary swell is a weaker or shorter set of waves that comes from a different direction. It may be caused by another distant storm or local wind activity. While it can interfere with the surface, it’s usually less significant than the primary swell. Pilots should primarily align the landing with the primary swell direction for safety. Awareness of secondary swell is still important, as it can cause cross-wave motion or surface instability. خلبان باید جهت فرود اضطراری را بر اساس سویل اولیه تنظیم کند تا بیشترین ایمنی حاصل شود. آگاهی از وجود سویل ثانویه نیز مهم است، زیرا ممکن است موجب حرکت عرضی یا ناپایداری سطح آب شود. با تشکر فراوان ارادتمندتان رضا رخشانی مقدم

نظر شما چیه؟ همین الان نظرت رو برای ما ارسال کن

آدرس ارتباطی ما

برای ارتباط با تحریریه سایت به آدرس تلگرامی mohammad_shafikhani@ مراجعه نمایید.
به منظور تبلیغات در سایت  با آدرس تلگرامی mohammad_shafikhani @ مکاتبه نمایید .
برای اعلام مشکل در سایت و نظرات و پیشنهادات خود با آدرس support@aviationarticles.ir مکاتبه فرمایید.

پایگاه خبری و آموزشی Aviation Articles

ایده راه اندازی پایگاه خبری aviationarticlesبه بهمن  ۱۳۹7 برمی گردد. پایگاه خبری aviationarticlesبا هدف  آگاه و حساس سازی شهروندان وعلاقه مندان و در دسترس بودن تمامی تحلیل ها ومطالب روز هوانوردی ایران و جهان در حوزه تخصصی هوانوردی  آغاز به کار کرد.

پایگاهی که سعی دارد با بهره گیری از متخصصان با تجربه و مجرب صنعت هوانوردی ، مقالاتی نو ،جامع و مفید را دراختیارمخاطبان خود قراردهد.